Jan Matoušek
7. 6. 2018 6:43
Ani Hyundai, ani Kia. První skutečně populární jihokorejskou značkou v České republice bylo Daewoo. Začalo to ještě před rokem 1989, kdy se na československý trh dostalo několik kusů modelu Racer. S přeměnou trhu se korejská automobilka na chvíli stáhla, koncem devadesátých let ale vytáhla z rukávu eso - minivůz Matiz, který byl dostatečně obratný ve městě a dostatečně prostorný uvnitř. K tomu měl italský design a dobrou cenovku. Proto auto pravidelně zaujímalo přední příčky prodejů. V roce 1999 to bylo dokonce nejprodávanější dovážené auto v Česku. Matiz teď po dvaceti letech končí. Připomeňte si, kolik kdysi stál i pod kolika různými značkami vznikal.
Nový život v Číně
V roce 2003 byl Matiz uveden (a vyráběn) na čínský trh pod jménem Chevrolet Lechi. O kontroverzi spojené s Chery QQ již řeč byla, k samotnému Chevroletu snad jen poznámka, že oproti evropskému Matizu měl pod kapotou litrový čtyřválec o výkonu 51 kW a dokonce i dvanáctistovku o výkonu 63 kW. Postupně se do nabídky dostala i verze Cross s offroadově laděným vzhledem, to znamená plastové lemy blatníků a podběhů nebo nárazníky se stříbrnými elementy. V roce 2012 se Lechi začalo vyrábět pod značkou Baojun, patřící rovněž do koncernu GM. Spolu s Chevroletem se obě auta vyráběla chvíli společně, posléze už však vůz vznikal jen jako Baojun. Výroba skončila v roce 2016.