Jan Matoušek
7. 6. 2018 6:43
Ani Hyundai, ani Kia. První skutečně populární jihokorejskou značkou v České republice bylo Daewoo. Začalo to ještě před rokem 1989, kdy se na československý trh dostalo několik kusů modelu Racer. S přeměnou trhu se korejská automobilka na chvíli stáhla, koncem devadesátých let ale vytáhla z rukávu eso - minivůz Matiz, který byl dostatečně obratný ve městě a dostatečně prostorný uvnitř. K tomu měl italský design a dobrou cenovku. Proto auto pravidelně zaujímalo přední příčky prodejů. V roce 1999 to bylo dokonce nejprodávanější dovážené auto v Česku. Matiz teď po dvaceti letech končí. Připomeňte si, kolik kdysi stál i pod kolika různými značkami vznikal.
Neznámý Ravon
Na konci roku 2015 automobilka Uz-Daewoo ukončila svou činnost, uzbecká pobočka koncernu General Motors ale Matiz produkovala dál pod nově vzniklou automobilkou Ravon. Ta převzala kompletní portfolio Uz-Daewoo, Matiz navíc prošel decentní modernizací. Dostal například čtyřramenný volant, poznávacím znamením pozdějších Matizů z Uzbekistánu je rovněž čiré překrytí zadních světel a boční blinkry integrované do zpětných zrcátek. Výroba Matize pod značkou Ravon ale neměla dlouhého trvání, ukončena byla již ve druhé polovině roku 2016. Například i kvůli přísnějším bezpečnostním normám v Rusku, které by po úpravách auto splnilo, mělo by ale vysokou cenu. Počítalo se přitom i s výraznější modernizací (jiná světla nebo multimediální systém v kabině), ke které nakonec nedošlo. V nabídce jej nahradil Ravon R2, upravená verze Chevroletu Spark třetí generace.