Petr Korbel
5. 5. 2019 6:22
Před 45 roky byla ve Španělsku zahájena výroba modelu Seat 133. Šlo o poslední nový západoevropský cestovní (rozumějte ne sportovní) vůz s motorem uloženým za zadní nápravou. Připomeňme si, kdy se tato koncepce začala v jednotlivých státech prosazovat, kdo byli její přední protagonisté, jak se dostala na vrchol a jak zmizela.
Simca 1000
Francouzská Simca měla historicky těsné vztahy s Fiatem. Také Simca 1000 z roku 1961 vznikla ve spolupráci s italskou firmou. Základem byl projekt, jehož cílem bylo vytvořit vůz, který by stál nad Fiatem 600 a přitom využíval některá jeho základní řešení. Zrodil se tak automobil, který slavil značné úspěchy nejen ve Francii, ale i v jiných evropských státech, především právě v Itálii. Ve výrobě zůstala Simca 1000 až do roku 1978.