Proč ze všech tuzemských značek aut přežila právě Škoda? Vybrali jsme několik důvodů

Petr Korbel
14. 4. 2019 6:47
V meziválečném Československu působilo sedm továrních výrobců osobních aut, ale přežila pouze Škoda. V evropských socialistických státech existovalo koncem 80. let kolem patnácti značek, dnešních dnů se dočkaly tři – Dacia, Lada a Škoda. Jen znalci si už vzpomenou na belgické, nizozemské či rakouské automobilky; ze značek malých evropských států přežily jen švédské Volvo a česká Škoda. Vybrali jsme několik důvodů, proč se to okřídlenému šípu povedlo.
Foto: auta5p.eu

Popular a tuzemské prvenství

Mladoboleslavská automobilka se v době první republiky propadla hluboko za Pragu a Tatru. Počátkem 30. let bylo mateřskému plzeňskému koncernu zřejmé, že se něco musí změnit. Škoda měla poměrně dobré strojní vybavení, ale vyráběla zastaralá a příliš drahá auta. Přelom přinesl Popular z roku 1934. (Na fotografii Škoda Popular Special Sport Coupé.)

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Další zprávy