Petr Korbel
5. 5. 2019 6:22
Před 45 roky byla ve Španělsku zahájena výroba modelu Seat 133. Šlo o poslední nový západoevropský cestovní (rozumějte ne sportovní) vůz s motorem uloženým za zadní nápravou. Připomeňme si, kdy se tato koncepce začala v jednotlivých státech prosazovat, kdo byli její přední protagonisté, jak se dostala na vrchol a jak zmizela.
Autobianchi Bianchina
Obrovská poptávka a nedostatek výrobních kapacit přiměly Fiat k tomu, aby se stal akcionářem společnosti Autobianchi se sídlem v Miláně. Značku Autobianchi zpočátku využíval k výrobě zvláštností, které by mu ve vlastních závodech brzdily výrobní pásy. Takovou specialitu představovala modelová řada Autobianchi Bianchina (1957 až 1969), což byly stylovější, luxusnější a citelně dražší verze Fiatu 500. V letech 1968 až 1977 pak firma Autobianchi vyráběla praktické malé kombi Giardiniera, rovněž "klon" modelu Fiat 500.