Auta s motorem vzadu nevyráběla jen Škoda. Připomeňte si pokusy ostatních automobilek

Petr Korbel
5. 5. 2019 6:22
Před 45 roky byla ve Španělsku zahájena výroba modelu Seat 133. Šlo o poslední nový západoevropský cestovní (rozumějte ne sportovní) vůz s motorem uloženým za zadní nápravou. Připomeňme si, kdy se tato koncepce začala v jednotlivých státech prosazovat, kdo byli její přední protagonisté, jak se dostala na vrchol a jak zmizela.
Foto: Výrobci

Fiat Nuova 500

Turínský výrobce vsadil na kategorii malých lidových automobilů už v meziválečném období, od roku 1955 nabízel kompaktní Fiat 600 s kapalinou chlazeným čtyřválcem umístěným vzadu. V roce 1957 pak přišla na trh podobná, ale ještě menší "Nuova 500" se vzduchem chlazeným dvouválcem za zadní nápravou. Tento ikonický vůz byl dostupný nejširším vrstvám, vyznačoval se mimořádně nízkou spotřebou paliva a levným servisem, motorizoval celou Itálii a stal se jejím neoficiálním symbolem. Ve výrobě zůstal až do roku 1975; jeho nástupcem je model Fiat 126.

 

Právě se děje

Další zprávy