Adam Váchal,
Eva Srpová
Aktualizováno 9. 6. 2018 19:28
Auta budou chytřejší než my. Evropská komise chce, aby v základní výbavě vozidel nechyběly systémy autonomního řízení nebo funkce, které převezmou větší zodpovědnost. Pokud například senzor detekuje, že řidič pil alkohol, nepovolí mu se rozjet. Všechna tato nařízení mají za cíl snížit počet smrtelných nehod na evropských silnicích.
Systém udržování v jízdním pruhu
Systém, který je rovněž v mnoha autech současnosti běžný. Pomocí kamer sleduje, zda řidič nevědomky nevyjíždí z jízdního pruhu. V případě, že ano, varuje ho pomocí zvukového signálu, vibracemi volantu nebo řidičova sedadla či symbolem na informačním displeji.
Systém však může mít problém na silnicích, kde jsou pruhy vybledlé. Pak totiž není funkční, není proto vhodné se na něj v současnosti stoprocentně spoléhat.