Auta, která Češi nechtějí. Některé modely spadly téměř až na prodejní dno

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 1. 2022 6:02
Rok 2021 byl pro nová auta prodejně o něco málo lepší než rok 2020. Nárůst o 1,92 procenta ale spíše než postupný restart značí víceméně stagnaci. Změna se odehrála na čele žebříčku nejoblíbenějších modelů: Škodu Octavia vystřídala ve vedení menší Škoda Fabia. V následující galerii ale redakce Aktuálně.cz sestavila opačný žebříček. Najdete v ní totiž auta s největším loňským úbytkem prodejů.

V galerii najdete modely, které si procentuálně meziročně nejvíce prodejně pohoršily (nemusí to nutně znamenat, že zákazníci o vozy nemají zájem, ale z různých důvodů se jejich prodeje propadly). Podmínkou bylo, aby se jich loni nebo v roce 2020 prodalo alespoň sto kusů. Vyřazeny byly modely, které se během roku přestaly na českém trhu prodávat a nedostaly nástupce, což je případ třeba Renaultu Scénic, Mitsubishi ASX nebo Dacie Dokker. Všechna data vycházejí ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).

Více o prodejích nových aut v Česku za rok 2021 najdete tady, přehled nejprodávanějších aut byl publikován zde.

Foto: Peugeot

Peugeot Rifter: -47 %

Osobní dodávky Peugeotu a Citroënu za sebou nemají dobrý rok. Citroën Berlingo se zhoršil o necelých 42 procent, ještě hůře pak dopadlo jeho dvojče Peugeot Rifter. To se propadlo o 47,15 procenta, a tedy ze 1720 na 909 prodaných kusů. Důvodem jsou, podobně jako u mnoha dalších modelů, mimo jiné zpožděné dodávky kvůli nedostatku dílů. Mnoho aut tak nemohlo být vyrobeno, propad tedy nelze přisuzovat jen ztrátě zájmu zákazníků.

 

Právě se děje

Další zprávy