Nejexkluzivnější auta světa si koupíte, ale na silnici nesmí. Má je Ferrari i McLaren

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 9. 2020 6:02
Dát za supersportovní auto částku přesahující několik desítek milionů korun není nic neobvyklého. Ať už jde o Bugatti Chiron Pur Sport, Lotus Evija nebo McLaren Senna. S takovým autem ale můžete i na normální silnice. Existuje ale ještě další skupina supersportů s násobně vyšší cenovkou, které na silnice nemůžou, dokonce je často nemůžete ani mít doma.
Foto: McLaren

McLaren Senna GTR

Svá želízka v ohni těch nejexkluzivnějších modelů má i McLaren. Nejnovější počin, který může na okruhy, ale už ne na normální silnice, je model Senna GTR. Vznikne celkem 75 kusů s cenou od 1,1 milionu liber bez daně. První auta si zákazníci převzali už loni.

Pod kapotou zůstává čtyřlitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním, ovšem upravený, takže nově produkuje 607 kW a 800 Nm. Pracuje pak ve třech odlišných jízdních režimech v závislosti na podmínkách. GTR prošlo také dietou, suchá hmotnost je tak pouze 1188 kg. Dále se technici britské automobilky zaměřili na aerodynamiku. Už základní model sice dokáže generovat při 250 km/h přítlak 800 kg, u verze GTR ale tato hodnota přesahuje 1000 kg. Viditelné je z celého aerodynamického balíčku především zadní křídlo inspirované vytrvalostními prototypy kategorie LMP1.

Autu nechybí ani automatický systém DRS, který sníží aerodynamický odpor a na rovince tak Senna GTR může být ještě o něco rychlejší. Zastavení mají na starosti karbon-keramické brzdy s průměrem 390 mm.

 

Právě se děje

Další zprávy