Audi vkládá naděje do aut na zemní plyn, nově ho mají také modely pro manažery. Otestovali jsme je

Eva Srpová Eva Srpová
11. 10. 2017 14:30
Audi rozšiřuje nabídku aut s pohonem na zemní plyn, který má ve srovnání s ekvivalentními benzinovými verzemi minimálně o čtvrtinu nižší provozní náklady. Vedle modelu A3 ho nyní dostaly také Audi A4 Avant a A5 Sportback. Automobilka věří, že s nimi přiláká především zákazníky z řad manažerů. Láká také na slevu pro podnikatele.

Audi už na českém trhu nabízí model A3 g-tron, spalující zemní plyn, nově se do portfolia vozů na CNG zařadily modely A4 Avant a A5, které na rozdíl od A3 s motorem 1.4 TFSI pohání dvoulitr TFSI. 

Vozy by měly zajímat především podnikatele a firemní zákazníky. Vedle nižších emisí a oproštění od platby silniční daně je totiž zásadní snížení spotřeby, podle Audi stojí jeden ujetý kilometr pod jednu korunu. 

V reálném provozu je spotřeba aut na CNG vyšší, ale i tak vykazují minimálně o čtvrtinu nižší provozní náklady za palivo. Pro řidiče, kteří ročně najezdí desetitisíce kilometrů, může být taková úspora atraktivní. Podívejte se do galerie, kde se dočtete více informací.

Foto: Audi

Nabídka vozů automobilky Audi, které pohání motor schopný spalovat jak benzin, tak stlačený zemní plyn (CNG), se rozrůstá. Doposud bylo možné si koupit výhradně kompaktní A3 s motorem 1.4 TFSI s výkonem 81 kW. 

Nyní se k A3 přidává také A4 Avant a A5 Sportback, přičemž ty mají pod kapotou 2.0 TFSI / 125 kW. 

V obou případech je auto schopné spalovat jak stlačený zemní plyn, tak benzin. Řidič tento proces nijak neovlivňuje, auto jede na plyn, pokud ho má v nádrži, k nastartování ale vždy potřebuje benzin (minimálně 140 ml). 

 

Právě se děje

Další zprávy