Kandidují na primátora, jak vyřeší potíže Karlových Varů?

Domácí Domácí
28. 9. 2014 11:35
Deník Aktuálně.cz oslovil kandidáty na primátora Karlových Varů s pěti problémy, které řeší obyvatelé města.
Foto: archiv Petra Kulhánka

Petr Kulhánek (Karlovarská občanská alternativa)

1) Jste pro regulaci nápisů v azbuce? Proč?
Ano, jsem pro tuto regulaci. Proto jsem také spoluautorem novely zákona o regulaci reklamy, která je v současnosti v legislativním procesu v Poslanecké sněmovně. Nejde v žádném případě o diskriminaci cizích jazyků, jde pouze o rovnoprávnost českého jazyka a jazyků dalších. Pokud se dnes projdete centrem města, nemáte pocit, že jste v Čechách. Vzhledem k silnému ruskojazyčnému segmentu lázeňských hostů hraje prim azbuka. Výsledkem regulace, o kterou usilujeme, je stav, kdy k cizojazyčné nabídce, vývěsnímu štítu či reklamě na služby bude uveden ekvivalent také v českém jazyce.

2) Podporujete nulovou toleranci hazardu v Karlových Varech? Proč?
Jsem zastáncem uměřené a postupné regulace hazardu – nastavením jasných kritérií, za jakých provozovny fungují, včetně odstupu od veřejných budov a snižování jejich počtu. To se také odehrálo v Karlových Varech – došlo ke snížení počtu heren o dvě třetiny a smluvnímu zavázání dodržování pravidel ze strany provozovatelů, což je periodicky kontrolováno. Příjmy města z tohoto druhu podnikání přerozdělované ministerstvem financí slouží k podpoře kultury, sportu a sociální oblasti ve městě. Po určité době bude tento první krok regulace vyhodnocen a ukáže se, buď že je regulace dostatečná, nebo dojde k další etapě.

3) Část občanů volá po lepší MHD, omezení dopravy v lázeňském území a vylepšení podmínek pro cyklisty. Jak byste to řešil/a?
Karlovy Vary mají jeden z nejmladších vozových parků autobusů MHD v republice a cyklicky se postupně stále obnovuje. Jako prioritu tak vnímám pokračující práci na optimalizaci jízdních řádů a návaznosti jednotlivých spojů do všech částí města. Cyklodopravě a její integraci do města se v Karlových Varech již systémově věnujeme. Byl zpracován cyklogenerel dopravy, který se po etapách realizuje tak, aby se cyklodoprava stala nedílnou součástí života ve městě. Je také připraveno opatření, kdy pomocí dopravního značení zamezíme tranzitu přes lázeňské území, v současnosti také vstoupila v platnost výrazná omezení pro autobusy nad 7 tun a jejich pohyb dostal přesná pravidla.

4) Jak chcete zajistit, aby z Karlových Varů neodcházeli mladí vysokoškoláci?
Určitě pokračovat v úsilí etablovat v Karlových Varech pobočku veřejné vysoké školy, zaměřenou na oblast balneologie. Lidé, kteří tuto tematiku budou studovat v Karlových Varech, najdou v místě široké uplatnění, protože profesí spojených s lázeňstvím je trvalý nedostatek. Musíme se snažit také o rozvoj jiných odvětví – drobná průmyslová výroba, areály služeb, střediska zaměřená na vědu a výzkum. Zde má město ovlivnit pobídky přímo vytvářením průmyslových zón s investorskými pobídkami a jednak nepřímo stálým tlakem na dobudování strategicky významné silnice R6 z Prahy.

5) Myslíte si, že Karlovy Vary potřebují státní vysokou školu? Proč?
Ano, jak jsem předeslal v předchozí odpovědi, považuji to za nutnost. Karlovy Vary vždy budou především lázeňským městem a k rozvoji lázeňských služeb potřebují kvalifikovaný personál – lázeňské lékaře, fyzioterapeuty, pracovníky zabývající se výzkumem účinků lázeňství na lidské zdraví, jeho léčení a regeneraci. Bez vysoké školy zaměřené tímto směrem bude město, i celá oblast lázeňství v ČR, jen těžko držet krok se světem. Druhým faktorem prospěšnosti vysoké školy je přítomnost velké skupiny mladých lidí, kteří svými potřebami a využitím volného času přináší městu rozvoj kulturního, sportovního a společenského života.

 

Právě se děje

Další zprávy