Praha - Sociální demokraté dosud utratili podle transparentního účtu za kampaň přes 35 milionů korun. Jejich hlavní tým tvoří tři agentury, čtyři lidé a vlastní společnost Cíl, napsal ve svém pondělním vydání deník Insider.
Kampaň sociálních demokratů je oproti předchozím volbám výlučná v tom, že je pod pečlivějším dozorem pražského ústředí.Sociálním demokratům k předpokládanému volebnímu vítězství pomáhá například agentura Wunderman, dceřiná společnost českého zastoupení nadnárodní společnosti Young & Rubicam. „Máme je na elektronickou komunikaci," cituje Insider místopředsedu ČSSD a šéfa letošní kampaně ČSSD Milana Chovance.
Volební SPECIÁL Aktuálně.cz - předpovědi, volební kalkulačka, komentáře
Wunderman podle vlastní internetové prezentace pracovala v posledním roce například pro České dráhy nebo ministerstvo práce a sociálních věcí. V privátním sektoru pak pro společnosti O2, Nokia nebo Raiffeisen či ING.
Ve službách ČSSD není jedinou dcerou agentury Young & Rubicam - už v kampani před přímou volbou prezidenta pracovaly pro Jiřího Dienstbiera Maxus Czech Republic a LGM. Maxus zajišťoval reklamní kampaň, druhá z firem natáčela spoty a starala se o fotografie nebo bannery, ČSSD jim tehdy zaplatila 10,3 milionu korun.
Young & Rubicam zastupovala koncem 90. let osobní přítel předsedy socialistů Bohuslava Sobotky Radek Pokorný. Dnes se ke spojení se zmíněnou agenturou už příliš nehlásí a Insideru řekl, že ani neví, kdo je v ní ředitelem a že pro sociální demokraty pracuje.