Unie nově přispěje na MHD. Co chce za evropské dotace stavět vaše město?

Lucie Stuchlíková Adéla Skoupá Lucie Stuchlíková, Adéla Skoupá
16. 9. 2015 10:00
Evropské dotace na dopravu mohou nově jít i na metro, tramvaje nebo trolejbusy. České radnice už začaly dávat dohromady plány, za co během sedmi let utratí 9 miliard korun. Chystají nové tratě pro tramvaje i autobusy či nové mosty.

Praha - Česká města nově dosáhnou na dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Během sedmi let z něj mohou vyčerpat až 9 miliard korun na metro, tramvaje a trolejbusy.

Například Zlín chce z evropských peněz přivést trolejbusy do bývalých Baťových závodů, Praha hodlá postavit nový tramvajový most přes Vltavu nebo síť tramvajových linek na Jižním Městě. V Brně se chystá prodloužení tramvají až k novému univerzitnímu kampusu v Bohunicích.

Dopravní fond až dosud financoval pouze velké státní stavby, jako jsou dálnice a železniční tratě. V novém programovacím období mezi lety 2014 a 2020 ale mohou dotace čerpat i města. "S Evropskou komisí se nám podařilo pro další období vyjednat finance i tam, kde jsme dosud na evropské peníze nedosáhli. Chceme je využít například na drážní dopravu, včetně městské,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Oficiální žádosti zatím radnice nepodávají, deník Aktuálně.cz ale oslovil ty největší z nich s dotazem na jejich plány. V přehledné grafice zjistíte, co plánuje za evropské peníze postavit vedení vašeho města.

Olomoucký magistrát (ilustrační foto).
Olomoucký magistrát (ilustrační foto). | Foto: www.tourism.olomouc.eu

Olomouc

Modernizace tratí v centru

Trať vedoucí centrem města ulicí 8. května a třídou 1. máje je velmi využívaná a na rekonstrukci čeká již delší dobu. Náklady město odhaduje na stovky milionů korun.

Tramvajová trať na Nové Sady

První část tramvajové trati město zprovoznilo v listopadu 2013. Tramvaje končí na začátku nejlidnatějšího olomouckého sídliště, kde žijí desítky tisíc lidí. Druhá etapa má tramvajovou trať protáhnout skrz celou čtvrť.

 

Právě se děje

Další zprávy