Zuzana Hronová
19. 5. 2021 17:30
Česká školní inspekce zveřejnila výsledky mezinárodních šetření v Česku, které ukazují, co ovlivňuje efektivitu vzdělávání a výsledky žáků. Data vychází ze šetření PISA 2018, jež každé tři roky sleduje úroveň vzdělání patnáctiletých žáků, a TALIS 2018, které zjišťuje zkušenosti, názory a postoje učitelů a ředitelů škol na druhém stupni ZŠ.
Podpora žáků
Podobně se to má i s aktivním přístupem učitele k potřebám žáků. Trendy podle inspektorů naznačují, že žáci, kteří vnímají "střední" podporu učitele, dosahují lepších výsledků než ti, kteří vnímají podporu učitele "slabě" nebo naopak "silně". "Podpora žáků ze strany učitele (například zájem o studijní pokrok, pomoc s učením) je potřebná, ale jen do určité míry. Potřebný je i prostor pro rozvoj schopností řešit samostatně problémy," konstatuje Česká školní inspekce.