Vysvědčení českých škol: Výkon dobrý, ale spokojení nejsou žáci, učitelé ani rodiče

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
15. 12. 2020 11:23
Mezinárodní šetření TIMSS 2019, které zjišťuje úroveň žáků 4. tříd základních škol v matematice a přírodopisu, ale také postoje žáků, učitelů či rodičů ke škole, přineslo pozoruhodná zjištění. Česko patří ve výsledcích testů k nadprůměrným, ale má nejméně spokojené žáky, učitele i rodiče v Evropě. České děti škola naučí, ale nedokáže zajistit, aby v ní žáci a učitelé byli spokojení.
Foto: TIMSS/ČŠI

Předškolní vzdělávání je pro úspěchy ve škole klíčové. Česko zde ztrácí

Šetření TIMSS 2019 také zjišťovalo u rodičů žáků, jak jejich dítě zvládalo dvanáct vybraných čtenářských a početních činností při nástupu do školy. Tedy jak připravené z předškolního vzdělávání děti byly. Ukázalo se, že Česko patří v předškolní přípravě k nejhorším v EU.

Vybrané početní a čtenářské dovednosti tu před školou zvládalo jen 13 procent dětí, zatímco průměr EU je 21 procent a průměr TIMSS dokonce 25 procent. Česko je osmou zemí s nejhůře připravenými žáky z 21 zemí EU.

Tahle slabina v období školky se pak výrazně projevuje ve školních výsledcích žáků, jak je patrné z grafu. 

 

Právě se děje

Další zprávy