Vysvědčení českých škol: Výkon dobrý, ale spokojení nejsou žáci, učitelé ani rodiče

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
15. 12. 2020 11:23
Mezinárodní šetření TIMSS 2019, které zjišťuje úroveň žáků 4. tříd základních škol v matematice a přírodopisu, ale také postoje žáků, učitelů či rodičů ke škole, přineslo pozoruhodná zjištění. Česko patří ve výsledcích testů k nadprůměrným, ale má nejméně spokojené žáky, učitele i rodiče v Evropě. České děti škola naučí, ale nedokáže zajistit, aby v ní žáci a učitelé byli spokojení.
Foto: TIMSS/ČŠI

Na prvním stupni českých ZŠ klesá šikana

Dvě třetiny žáků v Česku (66 procent) se s šikanou nesetkávají téměř nikdy, což je v mezinárodním porovnání mírně nadprůměrný podíl (mezinárodní průměr TIMSS činí 63 procent). 28 procent českých žáků 4. ročníků se se šikanou setkává asi jednou za měsíc a 6 procent pak asi jednou týdně (průměr činí 8 procent). Od roku 2015 lze mezi českými žáky sledovat pokles výskytu šikany, v kategorii asi jednou týdně došlo k poklesu o 6 procentních bodů.

Bezpečné prostředí školy má velmi významný vliv na výsledky žáků. Výsledek žáků, kteří se setkávají se šikanou asi jednou týdně, je oproti žákům, kteří se s ní nesetkávají téměř nikdy, nižší o plných 63 bodů v přírodovědě a o 72 bodů v matematice.

 

Právě se děje

Další zprávy