Návrh na přejmenování stanic metra strhl velkou pozornost, ale čerstvě představená koncepce pražské MHD do roku 2029 v sobě obsahuje zejména plány na výstavbu nových železničních a tramvajových tratí. Pokud se dá dokumentu věřit, do konce třetí dekády tohoto století má takových tratí v Praze přibýt téměř dvacet. Návrhy jsou seřazeny podle toho, kdy by mohly být dokončeny. Jde však pouze o odhad. Jsou také doplněny o odůvodnění společnosti Ropid, která koncepci připravila.
Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Dolní Chabry - Zdiby
První tramvajová trať, která povede za hranice hlavního města, má být vedena ze stávající smyčky Vozovna Kobylisy přes katastrální území Dolních Chaber a dále do Středočeského kraje, konkrétně do obce Zdiby a dále k mimoúrovňové křižovatce s dálnicí D8, kde má vzniknout velké parkoviště P+R a autobusový terminál pro regionální linky.
V rámci opatření budou zkráceny všechny příměstské autobusové linky k tramvajové trati v regionu a na území Prahy budou zrušeny linky 162 a 169. Dopravní obsluhu Dolních Chaber zajistí prodloužení autobusové linky 145 z Čimic.
Tramvajovou trať by měly obsluhovat prodloužené tramvajové linky číslo 17 a 24 směřující do centra Prahy přes Výstaviště Holešovice, Strossmayerovo náměstí a Staroměstskou, respektive na Palmovku, do Karlína a na Masarykovo nádraží. Linka 24 by měla být nově provozována celotýdenně a celodenně.