Praha 2029: Nový most přes Vltavu, vlak na letiště a návrat tramvají do centra

15. 10. 2018 9:50
Návrh na přejmenování stanic metra strhl velkou pozornost, ale čerstvě představená koncepce pražské MHD do roku 2029 v sobě obsahuje zejména plány na výstavbu nových železničních a tramvajových tratí. Pokud se dá dokumentu věřit, do konce třetí dekády tohoto století má takových tratí v Praze přibýt téměř dvacet. Návrhy jsou seřazeny podle toho, kdy by mohly být dokončeny. Jde však pouze o odhad. Jsou také doplněny o odůvodnění společnosti Ropid, která koncepci připravila.
Koncepce pražské MHD do roku 2029
Koncepce pražské MHD do roku 2029 | Foto: Ropid

Tramvajová trať z Dědiny na Padesátník

Z důvodu rozvoje lokality Na Padesátníku a výstavby komerčního centra Prague Airport Park, kde se předpokládá výstavba kancelářských a komerčních ploch s celkovou kapacitou až deset tisíc lidí, chce město do této lokality zavést kolejové spojení s větší kapacitou.

Tím by měla být tramvajová trať prodloužená z Dědiny přes dopravní terminál Dlouhá Míle, Terminál 3 až do oblasti konečné zastávky Padesátník. 

Po dostavbě první etapy komerčních budov začne lokalitu obsluhovat jedna tramvajová linka, a to z Dědiny prodloužená linka 26. I poté bude však v úseku Terminál 1 a 2 a Terminál 3 až Dlouhá Míle z důvodu vnitroletištní frekvence cestujících nutné provozovat alespoň dvě autobusové linky v souhrnném intervalu 5 až 10 minut.

 

Právě se děje

Další zprávy