Průzkumy výuky na dálku: Rodiny se obávají vyčerpání i ztráty motivace

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
17. 4. 2020 19:04
V posledních dnech vzniklo hned několik průzkumů současné výuky na dálku. Česká školní inspekce kontaktovala většinu škol a ptala se ředitelů, Univerzita Karlova, Masarykova univerzita a Akademie věd se zase dotazovaly rodičů, stejně tak sociolog Daniel Prokop a jeho tým. Společnost Kalibro se ptala rodičů i učitelů. Aktuálně.cz shrnuje nejzajímavější zjištění z průzkumů.
Foto: Shutterstock.com

Jakým způsobem většina učitelů se žáky komunikuje?

Školy mohly v dotazování České školní inspekce uvést více možností, protože se žáky komunikují více prostředky. Ve výuce na dálku vévodí e-maily, a to buď konkrétním žákům, respektive jejich rodičům (více než 70 procent ZŠ na obou stupních, 68 procent SŠ), nebo hromadnými e-maily, například všem žákům třídy, respektive všem jejich rodičům (shodně 63 procent základních škol na prvním i druhém stupni a 71 procent SŠ).

Pomocí webových stránek školy komunikuje přes 50 procent ZŠ a 36 procent SŠ. Prostřednictvím sociálních sítí kontaktuje žáky či rodiče 39 procent dotázaných prvních stupňů, 44 procent druhých stupňů a 50 procent SŠ. Speciální veřejnou platformu (například Google a podobně) používá 40 procent prvních stupňů, 52 druhých a 61 procent SŠ. 

 

Právě se děje

Další zprávy