"Včera to byl velmi náročný let. Čtyřikrát jsme byli nuceni přistát na poli. Na naše vrtulníky byly vypáleny rakety a řízené bomby. Bál jsem se nejvíc ze všech letů, kterých jsem se kdy účastnil. Pociťoval jsem i vysokou míru adrenalinu. Nakonec jsem byl ale spokojený, protože cíl byl zničen," popisuje Oleh.
I když si je pilot vědom nebezpečí, které přináší let v nízkých výškách, pokračuje ve vyhledávání nepřátelských pozic. "Při létání v malé výšce hrozí nebezpečí, že zasáhneme sloupy elektrického vedení. Člověk musí být velmi opatrný, aby se jim vyhnul," vysvětluje a dodává, že nejvýhodnější je střílet na nepřítele z nížiny, o což se on i jeho spolubojovníci snaží.
Podle pilota je důležité se při vytyčování cíle dobře orientovat a srovnat si kurz správným směrem. Další smrtící taktikou je manévr "kopec". To znamená, že vrtulník nejdříve zůstává nízko, poté postupně nabere výšku, odpálí rakety, pak se otočí a znovu klesne. "Většinou takto zasahujeme pěchotu, klíčové pozice a někdy i vozidla vojenské techniky," doplňuje Oleh.
Mladý Ukrajinec by raději než se sovětským vrtulníkem létal s tím americkým. "Samozřejmě bychom rádi získali americkou techniku. Například vrtulníky Black Hawk. Jsou novější, výkonnější a unesou mnohem lepší zbraně, které nepříteli dokážou způsobit maximální ztráty," uzavírá vojenský pilot.