Káhira/Paříž – Vyšetřování pádu letounu EgyptAir se vydává novým směrem. Francouzská televize M6 uvedla s odvoláním za své zdroje, že kapitán letadla Muhammad Alí Šukajr se před pádem spojil s kontrolní věží v Káhiře, hlásil kouř v pilotní kabině a pokoušel se se strojem přistát.
Informace, že káhirské řízení letového provozu o problémech na palubě vědělo přímo od kapitána, je v rozporu s tím, co egyptské úřady doposud uváděly. Podle dřívějších zpráv posádka nepodala ani řeckým ani egyptským dispečerům žádné hlášení.
Údaje, které byly až doteď k dispozici, pocházely z identifikačního systému letadla ACARS. Elektronické detektory před havárií informovaly o kouři na palubě.
Televize M6 uvedla, že informaci má od jednoho z členů týmu francouzských vyšetřovatelů, který je v Káhiře. Kapitán podle ní hovořil s věží několik minut před pádem do moře.
Výsledkem diskuse byl pokus o sestup do nižší letové hladiny.
Egyptské středisko letového provozu popřelo, že by pilot s věží v Káhiře mluvil, píše deník Al-Ahrám.
Pátrací týmy zatím stále nevyzvedly ze dna Středozemního moře černé skříňky, které by mohly příčinu nehody objasnit. Spekuluje se jak o technické závadě, tak o teroristickém útoku. K němu se ale zatím nikdo nepřihlásil.
Podle některých francouzských médií se vyšetřovatelé stále více přiklánějí k tomu, že za havárií stály technické problémy.
Na palubě letu MS804 z Paříže do Káhiry bylo 56 pasažérů a deset členů posádky. Většinu cestujících tvořili Egypťané.
Egyptský prezident Abdal Fattáh Sísí v neděli vyzval média, aby nezveřejňovala nepodložené závěry, dokud nebude vyšetřování uzavřeno. Uvedl, že pátrání i určování příčiny tragédie potrvá dlouho.
Egypťané vyslali k místu nehody robota, kterého za normálních okolností používají při práci na podmořských ložiskách ropy.