"Ministerstvo životního prostředí neshledalo důvody pro zrušení či změnu vydaného závazného stanoviska odboru životního prostředí. Projekt lanovky Podbaba - Troja - Bohnice tak definitivně odkládáme do šuplíku. Naopak se můžeme naplno věnovat přípravě projektu nové tramvajové tratě," uvedl dopravní podnik.
Lanovka měla zajistit chybějící přímé propojení mezi Prahou 6 a 8 do doby, než vznikne tramvajová trať s novým mostem v Troji. Na více než dvoukilometrové dráze měly být stanice Podbaba, Troja a Bohnice. Odhadovaná cena za stavbu byla dvě miliardy korun. Za hodinu by lanovka přepravila až 2300 lidí.
Letos v únoru ale úředníci magistrátního odboru životního prostředí záměr zamítli. Podle nich by stavba měla nepřijatelný vliv na krajinný ráz Trojské kotliny a ekologické funkce krajiny. Dopravní podnik požádal o přezkoumání rozhodnutí, ale neuspěl.
"Není to žádná turistická atrakce, ale chytré, levné a ekologické řešení dopravy tam, kde jsou terénní podmínky mimořádně složité. S lanovkou ovšem jen v podobě několika sloupů," hájil záměr bývalý radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). "Funkční spojení dvou částí města je silný veřejný zájem a ochrana krajinného rázu nemůže být absolutní, to už by se nepostavilo nikdy nic," podotkl.
Proti stavbě ale vystupovali někteří obyvatelé i politici. Například radní pro finance Zdeněk Kovářík (ODS) zastupitelům řekl, že na takovou "kravinu" peníze rozhodně nedá.
Podnik nyní bude pokračovat v přípravě stavby tramvajové trati. Měla by vést z Podbaby po novém mostě přes Vltavu a dále tunelem vystoupat do Bohnic. Náklady se odhadují na 6,5 miliardy korun. Stavba má trvat čtyři roky, začít by mohla po roce 2030.