"Chodník jsme rozšířili tak, aby se po něm dalo pohybovat bezpečně, důstojně a bez strachu o život. Chodník využívají místní pro cestu na Vinohrady i turisté, pro které doteď první setkání s Prahou začínalo procházkou s kufry těsně okolo projíždějících aut a autobusů. Neubrali jsme zároveň jediný jízdní pruh, jen se upravila jejich šířka," řekl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Stavba chodníku navazuje na rekonstrukci prostoru mezi historickou a novou budovou Národního muzea, dřívější budovou bývalého Federálního shromáždění. "Použili jsme zde stejnou dlažbu jako u muzejní oázy," uvedl Scheinherr.
Druhá městská část v minulosti usilovala o stavbu lávky nad kolejištěm podél magistrály, která by zajistila přístup k hlavnímu nádraží z východní strany a z Vinohradské třídy. Ze stavby nakonec sešlo.
"O zpřístupnění hlavního nádraží z Vinohrad jsme usilovali řadu let. Proto jsem rád, že jsme s Prahou našli společné řešení, které zajistí bezpečnost chodců a nijak neomezí plynulost silničního provozu. Jen doufám, že odtud chodce za chvíli nevytlačí jízdní kola a elektrokoloběžky," uvedl místostarosta Prahy 2 Jan Korseska (ODS). Narážel tím na potíže s elektrokoloběžkami, které jezdci odkládají nekoordinovaně v ulicích hlavního města.
Praha loni spolu s rekonstrukcí historické budovy Národního muzea nechala obnovit i jeho okolí. Práce trvaly více než rok a stály zhruba 140 milionů korun. Prostor mezi budovami Národního muzea byl vydlážděn, vznikly tam tramvajové koleje, které by za několik let měly propojit Vinohradskou s Václavským náměstím.