Jakub Heller,
ČTK
23. 1. 2019 15:30
Hlavní město má v současnosti v dopravní infrastruktuře deficit přes třicet miliard korun, tvrdí nový radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Letos chce Praha na dopravních investicích utratit miliardy čtyři. Začnou opravy Libeňského mostu, výstavba Trojské lávky, první výkopy pro metro D či oprava Štěrboholské radiály. Scheinherr ale třeba také slibuje, že ve všech tramvajích půjde od dubna koupit lístek kartou nebo že zruší připravovaný zákaz kamionů svého předchůdce.
Největší kolony budou na Štěrboholské spojce
Asi největšího trápení si pražští řidiči užijí mezi březnem a říjnem, kdy se bude opravovat Štěrboholská radiála, která propojuje vnitřní a vnější okruh na východě metropole. "Půjde o velmi nemilé omezení při rekonstrukci povrchu zdejší vozovky, který je z roku 1997," říká náměstek Scheinherr.
Po dobu oprav zde doprava bude fungovat v režimu dva plus jeden pruh. Při běžném provozu jsou zde dva pruhy v každém směru. Už dnes jde navíc o velmi vytížené místo a lze tak předpokládat, že zde budou vznikat dlouhé kolony.
Radiála měla podle Scheinherra projít rekonstrukcí už před čtyřmi lety za bývalého náměstka pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD). "Mému předchůdci se do toho nechtělo. Proto do toho musíme teď jít my," tvrdí současný radní pro dopravu.
Opravy letos čekají také Českobrodskou, Proseckou, Strakonickou, Poděbradskou či Kutnohorskou ulici. Rovněž budou vytvořena protihluková opatření na ulicích 5. května (březen až říjen) a Spořilovská (červenec až prosinec).