reklama
obchodní řetězec
Na český původ zákazníci slyší. Ochotni připlatit si ale nejsou, říká marketér Penny
Zatímco podle analytiků teď lidé kvůli prudkému zdražování nakupují méně, diskontní prodejci mluví jinak.
Vysvětlete drahý cukr, žádá Nekula po řetězcích. Ceny považuje za nemorální
Na Nekulova slova reagoval svaz obchodníků. Označil je za skandální a prohlásil, že se bude bránit všemi dostupnými prostředky.
Infografika
Nakupování: Kdo vlastní obchodní řetězce v Česku a které z nich jsou nejsilnější
Podle tržeb sice zahraniční supermarkety v Česku těžko hledají konkurenci, počtem prodejen je ovšem trumfnou obchody s českými majiteli.
Drahé nákupy teď Češi raději oželí. Tržby obchodníků klesají už sedmý měsíc v řadě
Lidé nakupují stále méně. Své útraty omezují výrazněji než během pandemie, kdy bylo mnoho obchodů zavřených nebo do nich byl ztížený přístup.
Příliš mnoho negativ. Řetězce tlumí prodej pyrotechniky, někde ji už nekoupíte vůbec
Rachejtle letos zákazníci Billa v obchodě nekoupí. Řetězec je vyřadil kvůli ochraně zvířat. Není jediný, kdo proti hlučné zábavě bojuje.
Kapra z kádě ne, baleného ano. Lidl zakázal prodej živých ryb před svými prodejnami
Jako důvod uvedl řetězec udržitelnost a etické aspekty. Většina konkurence ale hodlá letos v tradici pokračovat.
Lidl dál rozšiřuje svou ironickou kolekci oblečení. K teniskám přidal vánoční svetr
O zboží je podle řetězce i tentokrát značný zájem. Zákazníci edici vnímají jako určitou recesi a jsou ochotní za ni zaplatit.
Diskont jen pro chudé je mýtus, říká majitel. Co řetězce nechtějí, prodá se slevou
Do regálů takzvaných zlevněnek, čili diskontů, míří zboží, které řetězce odmítají. Přestože se jejich kvalita oproti řetězcům nijak neliší, cena ano.
Všichni je chválí, viděl je málokdo. Čechy oslovily bedýnky s ošklivkami za pár korun
Podle marketingových specialistů jsou bedýnky v současnosti dobrým způsobem, jak chudším pomoci a na bohatší ekologicky zapůsobit.
Minimální trvanlivost lidé nechápou. Experti vysvětlují, kdy už jídlo patří do koše
Desetina potravin, které Evropané nakoupí, končí v koši jen kvůli tomu, že nerozumí rozdílu mezi pojmy "minimální trvanlivost do" a "spotřebujte do".
0:55
Nemusí se líbit, stačí šok. Forejt, David či Demo se v reklamě vyplácí, říká marketér
Zavedené značky letošní léto vsadily na pro ně netypickou reklamu. A vyplatilo se jim to, říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz marketingový specialista.
Dolů o dva stupně, méně svícení. Firmy chystají úspory na zimu, týkají se i zákazníků
Obchody, banky, automobilky, ale třeba i bazény se připravují na černé scénáře dopadu energetické krize. Dotknou se zaměstnanců, ale i zákazníků.
Obchod bez včel je jako nákup za socialismu. Řetězec Penny ukázal prázdné regály
Na prodejně Penny zákazníky čekal pohled na regály, v nichž chybělo na 60 procent zboží.
O půlnoci sami v obchodě. Coop otevřel prodejnu bez prodavačů, nejvíce letí alkohol
Prohlédnout si
10 fotografií
Řetězce letos dál navyšují mzdy. Albert svým lidem v září přidá podruhé
O zvyšování mezd v letošním roce dříve informovaly i další potravinářské sítě.
Supermarket mezi butiky. Lidl otevřel Na Příkopě, součástí je i vstup do trezoru
Prodejna v centru Prahy je teprve druhou pobočkou, kam Lidl instaloval samoobslužné pokladny.
0:35
"Lidl slaví, klikněte na kupon zdarma." Podvodníci tahají staré triky, lidé jim věří
Přestože stejné triky vytahují na internetu už roky stále dokola, své oběti si spolehlivě najdou i v současnosti.
0:35
Triky zlodějů v obchodech jsou hlídaným tajemstvím. Zeptali jsme se na ty nejčastější
Zloději v obchodech jsou podle bezpečnostních agentur troufalejší. Obchodníci reagují chytřejšími systémy, které si řadu situací ohlídají samy.
Češi začali šetřit na radostech. "Blbá nálada" z inflace je znát, přichází nejistota
Zatím to není příliš vidět. Odborníci se ale shodují, že prudký růst inflace a vývoj ve světě začínají být na chování českých zákazníků znát.
Ceny nelze diktovat. Páku na obchody získají zemědělci jen když se spojí, míní ekonom
"Neřekl bych, že je tady někdo utiskovaný," říká v rozhovoru o potravinových maržích ekonom Tomáš Maier z České zemědělské univerzity.
Předchozí
2
Pokračovat
reklama
Nejnovější zprávy do e-mailu
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle
Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů
, a souhlasím se
Všeobecnými obchodními podmínkami
vydavatelství Economia, a.s.
reklama
reklama