Pomalý internet, nesmyslné účty za telefon. Při reklamaci se zkuste vyhnout chybám

Ekonomika Ekonomika
23. 5. 2020 6:29
Závislost na elektronické komunikaci v době koronakrize dramaticky vzrostla. S tím jsou ale mnohdy spojené problémy jako chybné vyúčtování za připojení, snížení kvality, nebo dokonce výpadky těchto služeb. Poradíme, jaký způsobem se lze bránit a jak nedostatky vyreklamovat co nejefektivněji.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Shutterstock

Zejména v době karantény, kdy zůstala většina Čechů doma, fungovalo mobilní či internetové připojení ledaskde omezeně.

Mnozí provozovatelé mají problémy doteď. Mobilní volání i internetové připojení jsou totiž poskytovány na sítích sdílených velkým množstvím uživatelů, což při mimořádném zatížení může vést ke zhoršení kvality připojení nebo i ke kolapsu části či celé sítě.

"Není to nic neobvyklého ani zásadně špatného, protože každá technická služba má určité riziko omezení a výpadku. Zákon o elektronických komunikacích s tím počítá a počítají s tím i všeobecné podmínky jednotlivých operátorů," vysvětluje ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.

  • Zákazníci by však měli vědět, co mohou reklamovat, v jakých lhůtách a čeho se vůči operátorům mohou domoci. Podívejte se, jak na to.
 

Právě se děje

před 3 hodinami

USA zařadí hnutí Antifa mezi teroristické organizace, oznámil Trump

Spojené státy zařadí krajně levicové antifašistické hnutí Antifa na seznam teroristických organizací. Na Twitteru to oznámil americký prezident Donald Trump, který Antifu viní z podílu na nynější vlně násilností vyvolané smrtí černocha George Floyda při zatýkání policií. Trump o zařazení Antify na seznam mluvil už loni po střetech extremistů v Portlandu.

Další zprávy