Iva Špačková
Aktualizováno 31. 3. 2018 11:27
Agresivní chování a nadávky, porušování pravidel, pohrdání místo úcty či malé zastání u zaměstnavatele. Projděte si deset věcí, které „ženy za pultem“ nejvíc trápí - nejen během předvánoční nákupní špičky.
Projevy pohrdání
Prodavači slyší řadu poznámek, které se jich velmi dotýkají, ale protože se nemohou se zákazníky hádat, tak je v tichosti přecházejí.
- "Stává se například, že maminka ve frontě říká svému dítěti: Podívej se, jak dopadneš, když se budeš špatně učit. Bude z tebe prodavačka. Dříve se za špatné známky strašilo popeláři, dnes profesí prodavače. To je frustrující," říká šéfka Odborového svazu pracovníků obchodu Renáta Burianová.
- Prodavači pracující v okolí vysokých škol si například stěžují na to, jak se k nim chovají studenti univerzit, tedy "budoucí elita národa". "Mluví s námi přezíravě, mají nás za poskoky a dávají nám všemožně najevo, že jsme 'póvl'."
- "Zákazník si do kabinky vezme například 15 triček, žádné si nekoupí, jen nechá v kabince hromadu pomuchlaného oblečení a řekne nám, ať to uklidíme, že to je naše práce."
- "Zákazníkovi upadne lahev s vínem a místo toho, aby se omluvil, tak nadává, že byla špatně umístěna v regálu, a honí nás, abychom to uklidili."
- "Zákazník si myslí, že každý prodavač ví vše o tisících zboží, co řetězec nabízí. A když přiznáme, že to nevíme, tak nám dávají najevo, jak jsme hloupé."
- "Zákazník si vybírá a zpřehází boty v krabicích těsně před ukončením prodejní doby a pak odchází se slovy, ať si to prodavačka uklidí."