reklama
 
 

Největší lež? Přeslazený čaj pro děti. Teď změní recept

21. 6. 2012
Pro čaje Hipp hlasovalo přes 130 tisíc lidí v německé internetové anketě
Doporučujeme

Brno -  Jeden z největších světových výrobců jídla pro děti, společnost Hipp, změní po tlaku spotřebitelů recepturu svých čajů pro malé děti.

Ve výrobku, který byl v Německu v anketě vybrán sto třiceti tisíci lidmi za nejhorší reklamní lež výrobců potravin a nápojů, tak už nebude přidaný cukr. Receptura výrobku se změní pro všechny země, tedy i pro Česko, kde firma ovládá asi deset procent trhu s jídlem a nápoji pro malé děti.

V Česku přitom firma doporučuje pití čaje už od čtyř měsíců dítěte, v Německu od jednoho roku.

Hipp je tak první firma, která změnou receptury reaguje na zjištění vlivné německé spotřebitelské organizace Foodwatch, která se zaměřuje právě na klamání spotřebitelů a nepravdivé reklamní výroky.

Dvě a půl kostky cukru

Za výrobky, které v reklamě nejvíc podvádějí zákazníky, tak už kromě čajů Hipp byly v minulých letech vyhlášeny mléčné řezy od Ferrera, Actimel od Danone a nápoje a jogurty Monte od společnosti Zott.

Podle expertů spotřebitelského sdružení postupuje Hipp v rozporu se všemi současnými doporučeními pro dětskou výživu. Firma totiž pro malé děti nabízí čaje obsahující v přepočtu až dvě a půl kostky cukru. Tyto nápoje přitom propaguje jako dětem prospěšné a vhodné k pití, když mají žízeň. "Nápoj v prášku je osvěžující aromatický nápoj ovocné chuti, díky které je oblíbený u kojenců, malých dětí i dětí školního věku. Je doslazen a obohacen o vitamin C. Slouží k uhašení žízně," uvádí firma na etiketě.

Čtěte také:
Zelenina a ovoce jsou plné pesticidů, ukázala analýza
Plesnivé salámy a larvy. Nové kontroly v obchodech
Kaufland rozpékal plesnivé pečivo, zjistila kontrola

Výrobce podle expertů ze spotřebitelského sdružení využívá toho, že je v očích rodičů kupujících potraviny pro svoje malé děti zárukou důvěryhodnosti. Podle spotřebitelského sdružení je ale pro děti lepší voda, neslazené čaje nebo silně zředěná ovocná šťáva. "Slazené čaje jsou nadbytečné jako páté kolo u kočárku," uvedla Anne Markwardt ze sdružení Foodwatch.

Společnost Hipp, která je nyní největším zpracovatelem bio produktů na světě a v jejímž čele stojí německý podnikatel roku 2010 Claus Hipp, kritiku odmítla s tím, že všechny potřebné údaje uvádí pravdivě na etiketách svých výrobků.

Firma ale zároveň oznámila, že od začátku příštího roku změní recepturu čajů, ty budou bez přidaného cukru. Tento postup ovšem označila za předem naplánovaný. „Již dlouho pracujeme na novém receptu bez cukru," uvedla mluvčí firmy.

Margarín do lékárny

Pro čaje Hipp jako největší reklamní lež hlasovalo přes 130 tisíc lidí, což je více než třicet procent lidí, kteří se ankety účastnili.

Na dalších místech se umístilo třeba nealkoholické pivo Clausthaler Classic, ve kterém je alkohol, nebo margarín Becel pro-activ (v Česku známý pod názvem Flora pro -activ).

Podle německých výzkumů by se tomuto margarínu lidé, kteří nemají problémy s cholesterolem, měli dokonce vyhýbat. Stejně jako léky může mít totiž nežádoucí vedlejší účinky.

Spotřebitelská sdružení dokonce požádala, aby jeho výrobce, společnost Unilever, distribuci margarínu zastavil a zažádal o povolení jeho prodeje jako léku, tedy jen v lékárnách.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Nápoje pro vaše děti.l

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama