Pro někoho nevkusné, pro jiného stylové. V každém případě jde podle prodejce limitovaná edice Lidlu na odbyt. Na e-shopu řetězce je svetr s žakárovým vzorem již delší dobu vyprodaný, a to ve všech velikostech. Na stejný problém narazí zákazníci i u modro-bílých ponožek s logem Lidlu.
"Zájem o oblečení s logem Lidl je stabilní a týká se to i aktuální nabídky vánočních svetrů či ponožek," potvrzuje mluvčí Lidlu Tomáš Myler. "Pro řadu zájemců je kolekce zajímavá určitou recesí a produkty s logem Lidl mohou pro mnohé posloužit i coby vtipný vánoční dárek lidem, kteří v našich prodejnách či na e-shopu nakupují," připouští mluvčí.
S tím souhlasí i marketingový konzultant Zdeněk Hašek. "Je to důkaz toho, že i recese může dobře zafungovat a oslovit mladší i starší. Stačí mít patřičný nadhled," říká.
Limitovaná kolekce Lidlu se už v minulosti objevila dokonce na aukčním portálu Ebay. Tenisky v barvách Lidlu se dražily v přepočtu i za tisíce korun. "Lidé mají limitované edice velice rádi, protože díky nim mohou vystoupit z davu a cítit se jedinečně," připustil loni pro Aktuálně.cz ekonom společnosti BH Securities Štěpán Křeček.
V minulém roce debutoval se svou značkovou kolekcí oblečení i švédský nábytkářský řetězec Ikea. V nabídce se objevilo například tričko a mikina s čárovým kódem odkazujícím na jeden z bestsellerů - knihovnu Billy.
Kolekci vytvořila pobočka řetězce v Japonsku v úzké spolupráci s IKEA of Sweden. "K oblečení a doplňkům přistupujeme podobně jako k bytovému zařízení. Důležitá je jednoduchost a každodenní funkčnost," uvedl Karl Doctor, manažer prodeje pro IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.