Magdalena Chorá
Aktualizováno 13. 9. 2020 12:55
Zatímco nově se na českém trhu letos usídlilo sedm velkých značek, šest jich z tuzemska odešlo. Podle analýzy firmy CBRE je to největší "úprk" za poslední tři roky. Na vině je kromě koronakrize i menší výstavba obchodních center. Mezi nově příchozí patří Gap, Tedi či Assos. Módní řetězce Forever 21 a Camaieu v tuzemsku naopak končí. Obchody si v tržbách musejí vypomáhat stále častěji e-shopy.
Módní prodejny ohrožuje internet
Ne všechny odcházející firmy svým odchodem reagují bezprostředně na koronavirovou krizi. Některé z nich byly podle CBRE v procesu odchodu už před vypuknutím pandemie, ať už z důvodu změny strategie mateřské společnosti či transformace trhu.
- Krachující obchody s módou nejvíce poznamenal vzestup on-line nakupování na úkor kamenných prodejen. Forever 21 loni v září oznámil bankrot a plán na uzavření přes 350 prodejen po celém světě. Uzavřely se tak i dvě pobočky v Praze na Černém mostě a na Chodově.
Rozhodnutí chtějí nyní zvrátit noví majitelé módního řetězce. Ti společnost vykoupili za zhruba 80 milionů dolarů a plánují stávající pobočky zachovat a nadále expandovat.
- Tak pozitivní vyhlídky však nemá francouzský výrobce oděvů Camaieu. Ten se nejen v tuzemsku potýká s finančními problémy a z původních 27 poboček je nyní otevřeno jen 19, a to většinou v nákupních centrech. Do konce roku by se měla značka z českého trhu stáhnout úplně.