Magdalena Chorá
Aktualizováno 13. 9. 2020 12:55
Zatímco nově se na českém trhu letos usídlilo sedm velkých značek, šest jich z tuzemska odešlo. Podle analýzy firmy CBRE je to největší "úprk" za poslední tři roky. Na vině je kromě koronakrize i menší výstavba obchodních center. Mezi nově příchozí patří Gap, Tedi či Assos. Módní řetězce Forever 21 a Camaieu v tuzemsku naopak končí. Obchody si v tržbách musejí vypomáhat stále častěji e-shopy.
Bontonland oznámil likvidaci už loni
Mezi maloobchodními značkami, které český trh naopak opouštějí, jsou nejen zástupci módy a módních doplňků, ale i šperků. Končí tak například značky Tous, Thomas Sabo, ale i Forever 21 či Camaieu.
Ale končí také Bontonland - jediná firma českého původu se zaměřením na hudbu a film. Ta u nás po čtvrt století patřila k největším prodejcům především hudebních nosičů, už vloni však oznámila dobrovolnou likvidaci a uzavření všech poboček.