ČSOB spouští novou značku pro bohatší klienty. Ukážeme, že nejsme jen pro ně, vysvětluje banka

Petr Kučera Petr Kučera
31. 5. 2016 13:00
Banka chce – podobně jako už dříve Česká spořitelna nebo Raiffeisenbank – zvýraznit, že bohatším klientům nabízí nadstandardní služby. Chce tím ale také dát najevo, že není jen bankou pro bohaté, jak ji mnozí vnímají.
Foto: Economia

Praha – Novou službu pod názvem Premium začíná nabízet ČSOB. Nadstandardní služby nabídne klientům, kteří splňují alespoň jednu ze tří podmínek: měsíčně jim přijde na účet přinejmenším 50 tisíc korun, mají v bance uloženo minimálně 1,5 milionu korun nebo od ní mají alespoň třímilionovou hypotéku.

Banka tak chce – podobně jako už dříve Česká spořitelna nebo Raiffeisenbank – na první pohled zvýraznit, že bohatším klientům nabízí nadstandardní služby. Alespoň jednu z uvedených podmínek splňuje u ČSOB orientačně 100 až 150 tisíc lidí.

Zájemci mohou získat bankovní konto se základními službami bez poplatků (tuzemské příchozí a elektronické odchozí platby, inkasa), neomezené výběry z bankomatů po celém světě zdarma, součástí je také devizový účet v jedné ze tří měn nebo platební karta.

Těmto lidem je k dispozici osobní bankéř na pobočce a nově i na telefonu, přičemž při volání dostanou přednost před běžnými klienty. Banka láká také na možnost zvolit si vlastní číslo účtu.

Součástí základního bezplatného balíčku je i jedno ze tří nových pojištění – internetových rizik, odpovědnosti či právní ochrany. Dokoupit si pak lze třeba prémiové životní pojištění nebo zvýhodněné povinné ručení a havarijní pojištění, využít lze i služeb osobního asistenta například pro nákup vstupenek, letenek nebo zajištění opraváře. A banka pochopitelně spoléhá na to, že lidem prodá i své investiční produkty.

„Novou službu bychom do roka rádi poskytovali 65 tisícům lidí. Chceme samozřejmě získat i zcela nové klienty,“ říká Petr Hutla, člen představenstva ČSOB a vrchní ředitel zodpovědný za retail.

Zvýrazněním služeb pro klienty s nadprůměrnými příjmy chce dát ČSOB paradoxně najevo, že není jen bankou pro bohaté. „Plno lidí si to o nás pořád myslí,“ vysvětluje Hutla.

Zhruba 250 osobních bankéřů nyní osloví vybrané klienty, jimž novou službu nabídnou přednostně. Na každého by mělo připadat asi 250 lidí. Říci si o ni ale může každý, kdo splňuje výše uvedené podmínky. A teoreticky i ostatní zájemci - ti by ale za balíček museli platit 900 korun měsíčně.

Samostatnou značku osobního bankovnictví – Blue – od roku 2014 nabízí i Česká spořitelna. Podmínkou je příjem na účet minimálně 30 tisíc korun měsíčně nebo součet úvěrů a vkladů alespoň půl milionu korun. S příjmem nad 100 tisíc lze využívat službu Erste Premier. Raiffeisenbank pak nabízí program Premium Banking pro klienty s příjmem nad 45 tisíc korun měsíčně nebo s vklady ve výši alespoň jeden milion korun.

Další nejbližší konkurenti – Komerční banka, UniCredit nebo Moneta Money Bank (GE) – sice speciální název pro osobní bankovnictví nepoužívají, jejich zástupci ale zdůrazňují, že této skupině samozřejmě poskytují služby na nejvyšší úrovni.

Nejbohatším klientům, kteří mají k investování alespoň deset milionů korun, už ČSOB delší dobu nabízí specifické služby privátního bankovnictví – podobně jako konkurence nebo specializované privátní banky.

--------------------------------------------

Tip: Vyberte si lepší účet v bance a ušetřete! Vyzkoušejte online porovnání.

 

Právě se děje

Další zprávy