Už i řada lidí v tuzemsku využívá k rezervaci ubytování o dovolené internetové rezervační portály, jako je Hotels.com, Booking.com nebo Trivago. Zrušení rezervace přitom může pro peněženku klientů znamenat překvapení, a to jak pozitivní, tak negativní. Avšak překvapení funguje i naopak - hodnocení spokojenosti klientů totiž ovlivňuje víc věcí, než se zdá. Tři příběhy objasní, na co si dát pozor.
Několik stovek navíc díky kurzu
"V lednu jsem si zamluvila tři červnové noci pro tři lidi v hotelu v Marseille. Platila jsem předem, přesně 3. února, a to částku 234 eur, což představovalo 6054 korun," napsala Aktuálně.cz čtenářka Kateřina.
Rezervaci bylo možné bezplatně zrušit do 20. května, což využila kvůli situaci s koronavirem. "Jaké bylo mé překvapení, když mi na účet přišlo 9. dubna 6526 korun," doplňuje čtenářka.
- Už v březnu totiž koruna prudce oslabila, a zatímco v únoru byl kurz zhruba 25 korun za euro, v březnu to bylo už 27 korun za euro.
Kateřina tedy vydělala skoro 500 korun. Jiní lidé ale mohou kvůli výraznému poklesu koruny prodělat. Pokud si například na začátku roku zarezervovali ubytování přes zahraniční server na letní měsíce v některém z hotelů či penzionů nejenom v zahraničí, ale i v Česku, a platba odejde až před odjezdem, zaplatí víc, než si před pár měsíci mysleli. I platby za pobyt v tuzemských zařízeních se totiž přepočítávají na zahraniční měnu serveru a záleží tedy na aktuálním kurzu.