Oba arcirivalové dosáhly na rekordní objednávky a oba překročili hranici tisíce letadel. Airbus o 55 letounů, Boeing pak o dva. Evropský výrobce se může za loňský rok pochlubit také více dodanými stroji. Z továren jich vyjelo 378, Boeing odběratelům poslal oproti tomu "jen" 290 nových letadel.
"Letos dodáme nejméně čtyři sta nových strojů," slíbil podle agentury Reuters Gustav Humbert, šéf Airbusu.
Přitom ještě v listopadu to vypadalo, že poprvé od roku 2000 evropský kolos s americkým soupeřem v počtu nových objednávek prohraje. Naobjednáno měl tehdy necelých sedm set letadel, Boeing už přes osm set. Analytici Airbusu už nedávaly mnoho šancí rozdíl dotáhnout.
V současnosti se Airbus může celkem pochlubit téměř 2200 objednaných letounů. Hodnota těchto kontraktů se odhaduje na 220 miliard dolarů.
Boeing ale přece jen jedno prvenství stále drží. A to v podílu na celkových tržbách. Sám Airbus přiznává, že z desítek miliard vydaných za nová letadla patří Američanům 55 procent. "Během dvou let se chceme dostat na rovný podíl, tedy padesát na padesát," uvedl Humbert.
Mezi oběma firmami však nezuří válka jen při snahách získat co nejvíce zákazníků. Navzájem se již bezmála rok a čtvrt obviňují z nedovolených dotací od vlád. Zatímco Boeing tvrdí, že Airbus už dotace, které jej držely nad vodou v počátcích, nepotřebuje, evropská firma poukazuje na to, že americký rival dostává od své vlády daleko více.
Spor se vyostřil natolik, že Evropská unie i Spojené státy na sebe navzájem podaly stížnost u Světové obchodní organizace. Dosud však k dohodě nedošlo.