Roboti vám přinesou novou práci, o místo připraví jen někoho. Projděte si, koho firmy hledají

Iva Špačková Iva Špačková
22. 3. 2018 6:54
Zaváděním strojů do výroby chtějí firmy jednak zvýšit výkon a omezit chyby, jednak nahradit chybějící pracovníky. Ačkoliv to na první pohled vypadá, že roboti berou lidem práci, praxe je jiná. Podívejte se na výzkum náborové firmy ManpowerGroup, který ukazuje, v jakých oborech budou firmy v následujících dvou letech díky digitalizaci nabírat či propouštět nejvíce a jaké znalosti a dovednosti si budou cenit.
Testy F1 2017, Barcelona I: Kimi Räikkönen, Ferrari
Testy F1 2017, Barcelona I: Kimi Räikkönen, Ferrari | Foto: Scuderia Ferrari

Komponenty pro sporťáky místo textilu

Schopnost lidí učit se nové věci i poté, co opustili školu a několik let se zdokonalují v jednom oboru, je důležitá například pro regiony, kde zaměstnavatelé nemohou najít dostatek kvalifikovaných lidí a zároveň v něm žijí lidé vyškolení na jiný obor, který již o svá vrcholná léta přišel.

Že jde tyto pracovníky přeučit na zcela jinou práci, ukazuje příklad italského regionu Emilia-Romagna. Ten dříve prosperoval díky textilnímu průmyslu a zároveň v něm světoví výrobci nejmodernějších sportovních aut (Ferrari, Maserati, Lamborghini a Dallara) bojovali s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků.

Tým Experis z ManpowerGroup se před pěti lety spojil s místními technickými školami, univerzitami a vládou a otevřel školicí centrum s laboratořemi a akademií. V něm přeškolil stovky pracovníků textilního průmyslu, kteří si dříve jen těžko v regionu hledali práci, a zvýšil jejich kvalifikaci tak, že mohli pracovat s high-tech materiály, jako je například karbonové vlákno. Díky tomu získali práci ve vysoce výkonném automobilovém průmyslu. A region, který byl odsouzen k chudobě, se změnil v perspektivní oblast.

 

Právě se děje

Další zprávy