Praha - Třetina firem svým obchodním partnerům místo konkrétních dárků poskytuje takzvané univerzální poukázky.
Téměř desetina podniků dává vstupenky na kulturní či sportovní akce, čtyři procenta darují nějaký typ zážitku, gastronomického nebo adrenalinového. Vyplývá to z průzkumu společnosti Sodexo Benefity, který se uskutečnil na vzorku 300 firem.
"Čím dál více firem si uvědomuje, že své obchodní partnery i zaměstnance musí dlouhodobě efektivně motivovat, pokud má firma růst. Stanovit ale dobrou motivaci je bez důkladné znalosti osobních potřeb a zájmů obchodního partnera či zaměstnance prakticky nemožné," uvedl Tomáš Kopřiva, ředitel divize společnosti Sodexo Benefity, která se zabývá právě problematikou motivačních dárkových poukázek.
Univerzální kupony podle Kopřivy problém řeší tím, že konečnou volbu nechávají na obdarovávaném. Průzkum dále ukázal, že téměř polovina firem obdarovává obchodní partnery jednou ročně, téměř 45 procent dvakrát ročně a 10 procent podniků třikrát ročně.
Nejčastěji chtějí firmy zlepšit či podpořit dobrý vztah se svým obchodním partnerem (98 procent), 90 procent tak chce poděkovat za dobrou spolupráci, 84 procent firem dárky vnímá jako nástroj jak si udržet obchodního partnera a téměř 70 procent dárky používá jako nástroj ke zvýšení prodejů.
Univerzální poukázkou lze platit na řadě míst, například za oblečení, knihy, sportovní potřeby, parfémy, zájezdy, kosmetiku, hračky, elektroniku či vstupenky do kina a do divadla.