Proč mi klesly zálohy a kolik budu platit. Lidé vytížili infolinky dodavatelů energií

Adéla Očenášková Adéla Očenášková
Aktualizováno 16. 10. 2022 11:35
Po zavedení úsporného tarifu a stropu na ceny energií se zákaznické linky dodavatelů nezastaví. Dotazy klientů, kterým nejsou jasné postupy kolem energetické pomoci od státu, se zvýšily i o stovky procent. Lidé se nejčastěji ptají, proč mají nulové zálohy nebo co udělat pro jejich zastropování. Operátoři často řeší také nejasnosti kolem způsobu platby, a to hlavně přes trvalé příkazy či SIPO.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Změní se způsob platby?

  • Zákazníci platí energie buď inkasem, poštovní službou SIPO, nebo trvalým příkazem na bankovním účtu. V prvních dvou případech není třeba nic dělat, dodavatelé takovým lidem sníží zálohy automaticky.

"Zákazníci, kteří platí zálohy přes inkaso nebo SIPO, nemusejí nic řešit. Dodavatel jim od října sám poníží zálohy. Může dokonce nastat i situace, že několik měsíců bude mít zákazník nulové zálohy, tedy nebude platit nic," opakuje Hanzelka z Pražské energetiky.

Právě na SIPO přitom padá mnoho dotazů. Do schránek totiž chodí v těchto dnech a podle Gazdíka z ČEZ se lidé ptají, proč mají nižší platby.

Situace je jiná v případě, kdy mají lidé nastavenou trvalou platbu na účtu. Tu si případně musejí sami upravit. Pokud tak neučiní, o státní příspěvek nepřijdou, ale projeví se až v ročním vyúčtování. "Trvalé příkazy zákazníků nemůže Pražská plynárenská jakkoliv ovlivnit. Je na jejich vůli, jestli si úhradu záloh v rozsahu přiznaného státního příspěvku sami upraví, či nikoliv," vysvětluje Vránek.

 

Právě se děje

Další zprávy