Adéla Očenášková
Aktualizováno 16. 10. 2022 11:35
Po zavedení úsporného tarifu a stropu na ceny energií se zákaznické linky dodavatelů nezastaví. Dotazy klientů, kterým nejsou jasné postupy kolem energetické pomoci od státu, se zvýšily i o stovky procent. Lidé se nejčastěji ptají, proč mají nulové zálohy nebo co udělat pro jejich zastropování. Operátoři často řeší také nejasnosti kolem způsobu platby, a to hlavně přes trvalé příkazy či SIPO.
Strach z nedoplatků i dotazy k fixaci
- Jak už bylo řečeno, úsporný tarif i zastropování se týká všech odběratelů. Dodavatelé se přesto opakovaně setkávají s dotazy klientů, zda se jich opatření týká.
"Zákazníci se zajímají o to, zda se jich opatření týká, i když mají fixaci, jakým způsobem upravit trvalé příkazy a podobně," upřesňuje Gazdík z ČEZ. Podotkl, že se ozývají i zákazníci, kterým ČEZ snížil zálohy a oni je chtějí opět navýšit zpátky.
Grochál k tomu za innogy doplňuje, že někteří klienti chtějí hradit původní částku s tím, že příspěvek jim při vyúčtování pomůže předejít nedoplatku.
"Často se nás lidé také ptají, kdy jim peníze pošleme na jejich běžný bankovní účet. Trpělivě vysvětlujeme, že to tak není a že peníze jsme připsali na zákaznický účet vedený u PRE," vyvrací další mýtus Hanzelka.