O2 nemusí platit pokutu 92 milionů korun za věrnostní rabaty, rozhodl soud

ČTK ČTK
Aktualizováno 23. 9. 2015 15:05
Krajský soud v Brně zrušil pokutu 91,9 milionu korun od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pro společnost O2 Czech Republic za věrnostní rabaty. Bývalý Český Telecom se porušení soutěžních pravidel dopustil v letech 2001 a 2002. Zákazníci z řad firem se zavazovali, že každý měsíc provolají minimální stanovený objem hovorů, který museli uhradit, i když ho plně nevyčerpali. Odůvodnění rozhodnutí na webu soudu zatím chybí.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Brno/Praha - Krajský soud v Brně zrušil pokutu 91,9 milionu korun od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pro společnost O2 Czech Republic za věrnostní rabaty. ČTK to zjistila z webu soudu, chybí tam ale odůvodnění.

Pokuta je ještě za chování Českého Telecomu (ČT) v letech 2001 a 2002. O2 Czech Republic je jeho právním nástupcem a rozhodnutí vítá. ÚOHS s rozsudkem nesouhlasí, podal proti němu kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, řekl předseda ÚOHS Petr Rafaj.

"Argumenty o nezákonnosti uložení pokuty jsme uváděli dlouhodobě a konzistentně. Jsme proto potěšeni, že je soud uznal jako správné a důvodné," uvedla mluvčí O2 Czech Republic Kateřina Mikšovská.

Bývalý Český Telecom se porušení soutěžních pravidel dopustil v letech 2001 a 2002, když téměř s 3000 podnikatelskými subjekty uzavřel smlouvy na poskytnutí cenových plánů. V těchto smlouvách se zákazník zavazoval provolat každý měsíc minimální stanovený objem hovorů, který musel uhradit, i když ho plně nevyčerpal.

"Smlouvy také nemohly být zákazníkem vypovězeny před datem ukončení stanoveným ve smlouvě a zákazníci rovněž nesměli využívat hlasových služeb od jiného poskytovatele než společnosti Český Telecom," uvedl už dříve Rafaj. Navíc podle něj firma vůči některým zákazníkům uplatňovala individuální podmínky odlišné od podmínek standardních cenových plánů pro podnikatele a také aplikovala programy Winback/Retence s cílem získat či udržet zákazníky na úkor konkurence.

Tímto jednáním byla podle ÚOHS narušena hospodářská soutěž a podnikatelské subjekty, které s Českým Telecomem uvedené smlouvy neuzavřely, byly cenově diskriminovány. ÚOHS dosud tvrdil, že jednotliví zákazníci získali od firmy v dominantním postavení různé slevy či výhody za závazek odebírat služby či předem stanovené množství služeb. "De facto tedy šlo o zakázané věrnostní rabaty," uvedl Rafaj.

Případ je starý více než deset let. Původně firma měla zaplatit 81,7 milionu korun. Krajský soud v Brně ale už jednou případ vrátil na ÚOHS. Antimonopolní úřad se pak zabýval znovu především výší a odůvodněním pokuty, kterou původně zvýšil na 93,1 milionu, aby ji koncem roku 2012 upravil téměř na 92 milionů korun.

 

Právě se děje

Další zprávy