Nový minipivovar v Praze otevírá majitel pizzerií Coloseum

Lucie Hrdličková
24. 6. 2015 13:20
Minipivovary zažívají v Česku stále boom – jen loni jich přibylo asi padesát, v Praze mimo jiné Vinohradský pivovar.
Jan Mužátko ve svém minipivovaru
Jan Mužátko ve svém minipivovaru | Foto: Economia

Praha – Podnikatel Jan Mužátko, jedna z hlavních postav české gastronomické scény, se chytil trendu a pouští se také do vaření piva.

Majitel sítě dvanácti pizzerií Coloseum otevřel v těchto dnech vlastní minipivovar v Praze na Národní třídě v prostorách mezi Národním divadlem a kostelem svaté Voršily. Čepuje tam vlastní pivo značky Czech Lion.

Pivovar, který pojme kolem 250 lidí, je čtvrtou restaurací, kterou Mužátko na místě provozuje. Předtím zde byly italské podniky spíše luxusnějšího typu – takzvaného “fine diningu”.

“Čepujeme tři druhy: Klasický světlý ležák 11%, nefiltrovaný ležák 11% plzeňského typu a nefiltrovaný speciál 13% polotmavý ležák větší hořkosti,” říká hlavní sládek pivovaru Jaroslav Košťák, který dříve působil třeba v minipivovaru Kounice.

Pivovar by měl při plném vytížení vařit až tisíc hektolitrů piva ročně, což je objem určený především pro spotřebu přímo ve zdejší restauraci.

“V naší síti Coloseum dále točíme piva od pivovarů Staropramen,” dodává Mužátko. Do budoucna by však pivovar mohl pivo dodávat i “ven”.

Boom minipivovarů v Česku pokračuje. Jen loni jich přibylo asi padesát, celkově už jich působí téměř tři stovky. V centru Prahy se loni otevřel také Vinohradský pivovar.

Tým kolem Mužátka rozšiřuje také síť pizzerií Coloseum. Novou pobočku formou franšízy otevírá v těchto dnech v Kladně. Společnost se ucházela také o provozování restaurace na pražském Letišti Václava Havla.

Příští rok by se mohla objevit pizzerie v areálu štěrboholské Fashion Areny. Mužátko, který zároveň provozuje velkoobchod a distribuci italských potravin, zvažuje také otevření vlastních obchodů s italskými specialitami.

 

Právě se děje

Další zprávy