Kofila černocha netraumatizuje, Eskymo však hanlivé je. Inventura značek po česku

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
Aktualizováno 12. 7. 2020 11:19
Americké značky mění svůj vzhled či název kvůli výtkám z rasismu. Děje se tak v době, kdy se v USA řeší problémy rasové nerovnosti a policejní brutality. V Česku zatím dle expertů podobný proces nehrozí, hlavně kvůli odlišnému historickému kontextu. Zatímco Eskymo změnu názvu zvažuje, Kofila a Pedro zůstávají. "Obal Kofily nezobrazuje postavu při traumatizující aktivitě," řekl Aktuálně.cz výrobce.
Uncle Ben's
Uncle Ben's | Foto: Shutterstock

Strýček Ben jako černošský plantážník

Ve Spojených státech proto ve spojení s probíhajícími protesty a voláním po rasové rovnosti některé značky začaly měnit své logotypy či celé názvy.

Mezi prvními to oznámil výrobce rýží Uncle Ben’s, který prodává své produkty i v Česku. Na známém oranžovém obalu rýžových výrobků byl až doposud obrázek černošského farmáře.

Podle socioložky Urbánikové je pro pochopení počínání amerických značek potřebné znát i historii daného zobrazení a jeho vyznění v dané kultuře. Kritici značce vyčítali už samotný název. Stránky výrobce uvádějí, že před americkou občanskou válkou bylo jméno "Uncle" používáno jižanskými Američany pro respektované černošské plantážníky a "Ben" bylo mezi nimi běžné jméno.

Firma uvedla, že jako globální společnost musí přebrat zodpovědnost, aby ukončila rasistickou předpojatost a nespravedlnost.

 

Právě se děje

Další zprávy