Kofila černocha netraumatizuje, Eskymo však hanlivé je. Inventura značek po česku

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
Aktualizováno 12. 7. 2020 11:19
Americké značky mění svůj vzhled či název kvůli výtkám z rasismu. Děje se tak v době, kdy se v USA řeší problémy rasové nerovnosti a policejní brutality. V Česku zatím dle expertů podobný proces nehrozí, hlavně kvůli odlišnému historickému kontextu. Zatímco Eskymo změnu názvu zvažuje, Kofila a Pedro zůstávají. "Obal Kofily nezobrazuje postavu při traumatizující aktivitě," řekl Aktuálně.cz výrobce.
Aunt Jemima
Aunt Jemima | Foto: Shutterstock

Původ tety Jemimy je založen na rasovém stereotypu

Výrobce palačinek a sirupů Aunt Jemima spadající pod firmu Quaker Oats Company už dokonce značku zrušil úplně.

Žena na obalu původně zobrazovala černošskou otrokářskou služebnici. Ačkoliv společnost dříve změnila ženu na obalu tak, aby nevypadala jako služebná, změna ani tak podle některých nebyla dostatečná. "Uznáváme, že původ tety Jemimy je založen na rasových stereotypech," uvedla společnost Quaker Oats v tiskové zprávě, kde oznámila ukončení výroby této značky.

 

Právě se děje

Další zprávy