Němci nakoupí na internetu a zboží jim přijde z Česka. Drogerie DM stěhuje sklady z Německa do Boru

ČTK Ekonomika ČTK, Ekonomika
2. 3. 2017 11:38
Z českých skladů nově drogistický řetězec obslouží veškerý online prodej, který zatím nabízí jen v Německu a Rakousku. Do dvou let se ale mají dočkat i Češi. Přesídlení si vyžádala rychle rostoucí obliba e-shopu, s nímž řetězec začal v červenci 2015. Původní sklady poblíž Frankfurtu nad Mohanem už nestačí.
Centrální sklad Drogerie DM pro Česko v Jihlavě. Ilustrační snímek.
Centrální sklad Drogerie DM pro Česko v Jihlavě. Ilustrační snímek. | Foto: Drogerie DM

Plzeň - Německý drogistický řetězec DM Drogerie markt přemísťuje své distribuční zázemí z hesenského Alzenau do Boru u Tachova. Z českých skladů obslouží veškerý online prodej. Sklady v Německu již kapacitně nestačí. Uvedl to server Euro.cz.

Po přestěhování bude řetězec rozvážet zboží z logistického centra CTPark u hranic zejména zahraničním zákazníkům. "Společnost Loxxess tam má v CTParku pronajato celkem 30 000 m2 a skutečně začala na asi 11 000 m2 poskytovat služby pro německého retailera, jehož jméno ale nemohu potvrdit," řekl webu šéf marketingu CTP Tomáš Tesař.

Výhradním vlastníkem společnosti Loxxess je Amberger Familien GbR, s níž drogerie DM dlouhodobě úzce spolupracuje. Konkrétně v Boru drogistický řetězec působí v součinnosti s filiálkou Loxxess AG.

Přesídlení si vyžádala rychle rostoucí obliba online prodeje, s nímž řetězec začal v červenci 2015. Původní skladové a distribuční centrum poblíž Frankfurtu nad Mohanem svou plochou 5800 m2 už kapacitně nevyhovuje. Logistický park v Boru disponuje sklady a souvisejícími prostory o rozloze přesahující 70 000 m2. Distribuce zásilek z Česka začne v létě, píše Euro.cz.

Zvýšení kapacit řetězce se projeví i na českém trhu. Drogerie DM hodlá na internetu prodávat celý svůj sortiment 12 500 položek, přičemž objednané zboží bude v budoucnu rozvážet i českým zákazníkům. Hana Bočková z oddělení marketingu DM online deníku Aktuálně.cz v lednu řekla, že firma počítá se zavedením online prodeje v Česku do jednoho až dvou let. E-shop dosud firma provozuje jen v Německu a Rakousku.

Ve finančním roce 2015/2016 síť DM v Česku vykázala zisk 306 milionů korun, meziročně o šest procent méně. Tržby firmy stouply o devět procent na 6,7 miliardy korun. Společnost už dříve sdělila, že růst tržeb nebyl výsledkem expanze.

Ve finančním roce 2015/2016 investovala DM Drogerie markt v ČR 150 milionů Kč. V aktuálním období to podle českého jednatele řetězce Gerharda Fischera má být o 100 milionů Kč více. Prostředky půjdou kromě vývoje e-shopu, softwaru a logistiky i na modernizaci prodejen.

DM Drogerie markt je dceřinou firmou DM Drogerie markt GmbH Rakousko. Celý koncern DM měl v obchodním roce 2015/2016 obrat přes 260 miliard Kč. Řetězec v Česku působí od roku 1993 a provozuje 221 obchodů.

 

Právě se děje

Další zprávy