reklama
 
 

Rohlík.cz vyjíždí do dalších pěti měst. E-shopy s potravinami v Česku rostou

8. 2. 2017
Zákazníky v nových lokalitách – Plzni, Liberci, Ústí nad Labem, Hradci Králové a Pardubicích – bude Rohlík.cz obsluhovat z pražského skladu. Do dalších měst se rozšiřují i konkurenti jako Košík.cz a Kolonial.cz. Prodej potravin přes internet patřil loni k nejrychleji se rozvíjejícím kategoriím zboží.

Praha – Internetový supermarket Rohlík.cz expanduje do pěti českých měst. Nově bude rozvážet v Plzni, Liberci, Ústí nad Labem, Hradci Králové a Pardubicích. Díky tomu bude dostupný pro 2,5 milionu obyvatel. Oznámila to dnes firma. Závozové území rychle rozšiřují i konkurenční e-shopy s potravinami.

Zákazníky v nových lokalitách bude Rohlík.cz obsluhovat z pražského skladu. "V roce 2016 jsme se soustředili na Prahu. Poptávka je zde tak velká, že na expanzi nebyl prostor. Letos jsme po Liberci, Ústí nad Labem, Plzni, Hradci Králové a Pardubicích připraveni se postupně rozšířit i do dalších měst," uvedl zakladatel Rohlík.cz Tomáš Čupr. E-shop dosáhl loni obratu kolem miliardy korun. Kromě Prahy dosud fungoval i v Brně.

Konkurenční Košík.cz začal v prosinci rozvážet zboží například v Chomutově, Mostě, Hradci Králové, Olomouci, Brně, Přerově, Ostravě a Frýdku-Místku. Služba je tak dostupná pro 5,5 milionu zákazníků. Tržby chce firma letos zvýšit na miliardu korun.

Také Kolonial.cz chystá další expanzi. E-shop nabízí 11 500 položek potravin i potřeb pro domácnost a je dostupný pro tři miliony obyvatel. Pokrývá mimo jiné Prahu, střední Čechy, Plzeň, Rokycansko, Hradec Králové či Pardubicko.

Kolonial také chystá změny, chce se stát jedničkou na trhu pro velké zásobovací nákupy jak domácností, tak pro firmy. E-shop už přepracoval svůj web. "V blízké budoucnosti pak Kolonial zjednoduší a zrychlí nákupy pomocí nabídky automatického doplňování košíku v případě docházejících potravin nebo rychlých asistovaných nákupů," uvedl marketingový ředitel Ondřej Tomeš.

Nejdéle na online trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco, dále tyto služby nabízejí třeba Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz a další. Na online trh se chystají vstoupit i některé další velké řetězce s potravinami, například Globus či diskont Lidl.

Prodej potravin přes internet patřil loni k nejrychleji se rozvíjejícím kategoriím zboží. V roce 2015 se obrat trhu pohyboval kolem 5,5 miliardy korun.

autor: ČTK | 8. 2. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama