Magdalena Chorá
10. 8. 2021 6:08
Obchodní centra si prošla během pandemie těžkou zkouškou. Povinně uzavřené prodejny, boom e-shopů i izolace lidí způsobily velké propady tržeb. Jak ale upozorňují experti oslovení Aktuálně.cz, velké prodejní areály mají lidi stále čím oslovit. Podle nejnovějších dat se návštěvnost ještě k běžným číslům nevrátila, zákazníci však utrácí stejně, či dokonce o trochu více než před pandemií.
Fenomén lowcostu
Podle společnosti BNP Paribas je pro zákazníky obchodních center rozhodující především cenová i dopravní dostupnost. Cena ostatně stojí i za úspěšným vstupem lowcostové značky Primark na český trh. Irský oděvní řetězec navíc plánuje otevřít do roku 2022 další pobočku v OC Olympia v Brně.
Obdobně další expanzi ohlásil i polský řetězec s levnými oděvy a doplňky Pepco, který plánuje v příštích třech letech v celé Evropě vytvořit v nových obchodech až 13 tisíc dalších pracovních míst.