Magdalena Chorá
10. 8. 2021 6:08
Obchodní centra si prošla během pandemie těžkou zkouškou. Povinně uzavřené prodejny, boom e-shopů i izolace lidí způsobily velké propady tržeb. Jak ale upozorňují experti oslovení Aktuálně.cz, velké prodejní areály mají lidi stále čím oslovit. Podle nejnovějších dat se návštěvnost ještě k běžným číslům nevrátila, zákazníci však utrácí stejně, či dokonce o trochu více než před pandemií.
Udržitelnost versus cena
Podle Petra Lysoňka z ProRetail nyní větší množství zákazníků vyhledává kvalitu za rozumnou cenu, protože nechtějí tak často obměňovat například svůj šatník, k čemuž je některé lowcost značky "nutí".
"Určitě je patrný trend udržitelnosti a šetrnosti k životnímu prostředí, především v segmentu obalových materiálů. V ostatních produktových kategoriích je určitá snaha patrná, ale z našeho pohledu mnohdy převáží preference tržeb a obrátky, dostupnosti a ceny než nutně ekologický a šetrný přístup," vysvětlil Lysoněk.
Nové značky jsou přesto aktivní také na opačném konci cenové osy. Navzdory absenci turistů v české metropoli otevřela v Pařížské ulici butik italská značka Versace. Svou první tuzemskou prodejnu dokončuje tamtéž také parfumerie Chanel.