Magdalena Chorá
10. 8. 2021 6:08
Obchodní centra si prošla během pandemie těžkou zkouškou. Povinně uzavřené prodejny, boom e-shopů i izolace lidí způsobily velké propady tržeb. Jak ale upozorňují experti oslovení Aktuálně.cz, velké prodejní areály mají lidi stále čím oslovit. Podle nejnovějších dat se návštěvnost ještě k běžným číslům nevrátila, zákazníci však utrácí stejně, či dokonce o trochu více než před pandemií.
Nákupní centrum na každém rohu
Pololetní výsledky maloobchodního trhu podle BNP Paribas více než následky pandemie určovala nasycenost trhu. Na větší projekty již v mnoha krajských městech není prostor, leda by šlo o rizikové investice.
Momentálně nejvíce retailových ploch na 1000 obyvatel připadá v Hradci Králové (1232 m2, Liberci (1203 m2) a v Olomouci (1174 m2). Průměr za celé Česko je 259 m2 na 1000 obyvatel. Kupříkladu v Praze je to 1000 m2.