McDonald's testuje v Německu veganský burger. Vyrábí se ze sóji a pšenice v Česku

Ekonomika Ekonomika
12. 10. 2019 12:23
Od letošního roku testuje McDonald's v Německu veganský burger, mezi fastfoodovými řetězci není přitom zdaleka jediný. Masovou alternativu na stoprocentně rostlinné bázi mu dodává potravinářský gigant Nestlé. Ten se nyní rozhodl burger přivést i na pulty obchodů v Česku - tedy na trh, kde se tato náhražka ze sóji a pšenice pro Němce vyrábí.
Big Vegan TS.
Big Vegan TS. | Foto: McDonald's

Náhražky masa v Česku stále ještě nejsou běžným ani zcela cenově dostupným standardem. Zákazníci jim ale postupně přicházejí na chuť, a jak pro Aktuálně.cz již dříve potvrdili někteří prodejci, budou environmentálně šetrnější životní styl brzy považovat za standard - podobně jako právě třeba Němci.

Čeští prodejci již delší dobu nabízejí například "světový hit" v náhražkách masa od kalifornské značky Beyond Meat. Bezmasé výrobky značky Garden Gourmet, kterou vlastní právě Nestlé a pod kterou spadá i burger vyráběný pro německý McDonald's, vznikají v českém závodě v Krupce. Jedná se přitom o jediný výrobní závod Nestlé pro tuto kategorii výrobků v Evropě.

Po vegetariánských řízcích či nudličkách se tak na český trh dostává také burger, který se dosud vyvážel za hranice. "Věříme, že trend rostlinných alternativ k masovým pokrmům bude pokračovat, a jsme rádi, že můžeme nabídnout tento unikátní výrobek, který byl pro své složení i chuť zařazen do nabídky fastfoodového řetězce McDonald's v Německu," potvrzuje Haindl.

Burger je vyroben z pšenice, sóji, řepy a kokosového oleje. Nestlé zdůrazňuje jeho vysoký obsah proteinů, železa, vlákniny a také texturu podobnou opravdovému masu.

Doporučená maloobchodní cena burgeru pro Česko za 226gramové balení, které představuje dvě porce, činí 110 korun. Pro srovnání - burgery značky Beyond Meat ve stejné gramáži i počtu jsou k dostání za téměř 200 korun. Naopak dva burgery skutečného hovězího v biokvalitě od českého farmáře o hmotnosti 350 gramů lze pak koupit za necelých 90 korun.

Německá divize proslulého fast foodu není zdaleka jediná, která zkouší naskočit na trend bezmasého životního stylu. McDonald's začal už v lednu nabízet veganskou verzi dětského menu, ve Skandinávii je pak od konce roku 2017 stálou součástí nabídky sendvič McVegan.

Konkurent KFC pak v polovině letošního roku oznámil, že ve 20 britských restauracích bude do poloviny července nabízet sendvič, v němž je místo plátku kuřecího rostlinná bílkovina. V současnosti má KFC zvažovat její trvalé zařazení do nabídky.

Burger King zase podle zpravodajského serveru CNN letos na jaře začal testovat bezmasou verzi svého burgeru Whopper.

 

Právě se děje

Další zprávy