Do bojkotu reklamy na Facebooku se už zapojily stovky amerických podniků včetně automobilky Ford Motor, mediální společnosti Walt Disney či řetězce kaváren Starbucks. Kampaň už ale podle dřívějších informací podpořily i některé velké evropské podniky, například německá automobilka Volkswagen či britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever.
Šéf společnosti Facebook Mark Zuckerberg podle organizátorů kampaně stále nepodnikl dostatečná opatření proti nenávistným projevům a falešným zprávám.
"Tato globální kampaň bude žádat inzerenty v Evropě, aby se připojili k 1100 inzerentům v USA v boji proti nenávisti a dezinformacím na Facebooku," uvedl dnes podle Reuters mluvčí kampaně, která nese název Stop Hate for Profit (Zastavme nenávist pro zisk).
Organizátoři také zdůraznili, že kampaň bude pokračovat, dokud Facebook neuskuteční odpovídající změny. Dodali, že "některé z nejvěhlasnějších značek světa" už z Facebooku stáhly reklamu v hodnotě milionů dolarů.
Zuckerberg začátkem července vyjádřil přesvědčení, že zadavatelé reklamy se na Facebook brzy vrátí. Roční příjmy z reklamy na této sociální síti se pohybují kolem 70 miliard dolarů (1,6 bilionu korun) a využívá ji přes osm milionů inzerentů. K tomu, aby firmě vznikla výraznější finanční újma, by byl zapotřebí trvalejší bojkot ze strany největších inzerentů, upozornil tento měsíc list The Wall Street Journal.