Bojkot Facebooku trvá. Firmy z USA apelují na evropské podniky, aby se k nim přidaly

ČTK ČTK
30. 7. 2020 15:04
Organizátoři bojkotu reklamy na sociální síti Facebook vyzývají evropské podniky, aby se zapojily do jejich kampaně. Ve čtvrtek o tom informovala agentura Reuters. K bojkotu reklamy na Facebooku ve Spojených státech v červnu vyzvaly tamní skupiny bojující za lidská práva, a to - jak tvrdí - kvůli slabému postupu provozovatele sítě proti nenávistným projevům a falešným zprávám.
Organizátoři kampaně Stop Hate for Profit vyzývají evropské podniky, aby se přidali k bojkotu reklamy na Facebooku.
Organizátoři kampaně Stop Hate for Profit vyzývají evropské podniky, aby se přidali k bojkotu reklamy na Facebooku. | Foto: Reuters

Do bojkotu reklamy na Facebooku se už zapojily stovky amerických podniků včetně automobilky Ford Motor, mediální společnosti Walt Disney či řetězce kaváren Starbucks. Kampaň už ale podle dřívějších informací podpořily i některé velké evropské podniky, například německá automobilka Volkswagen či britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever.

Šéf společnosti Facebook Mark Zuckerberg podle organizátorů kampaně stále nepodnikl dostatečná opatření proti nenávistným projevům a falešným zprávám.

"Tato globální kampaň bude žádat inzerenty v Evropě, aby se připojili k 1100 inzerentům v USA v boji proti nenávisti a dezinformacím na Facebooku," uvedl dnes podle Reuters mluvčí kampaně, která nese název Stop Hate for Profit (Zastavme nenávist pro zisk).

Organizátoři také zdůraznili, že kampaň bude pokračovat, dokud Facebook neuskuteční odpovídající změny. Dodali, že "některé z nejvěhlasnějších značek světa" už z Facebooku stáhly reklamu v hodnotě milionů dolarů.

Zuckerberg začátkem července vyjádřil přesvědčení, že zadavatelé reklamy se na Facebook brzy vrátí. Roční příjmy z reklamy na této sociální síti se pohybují kolem 70 miliard dolarů (1,6 bilionu korun) a využívá ji přes osm milionů inzerentů. K tomu, aby firmě vznikla výraznější finanční újma, by byl zapotřebí trvalejší bojkot ze strany největších inzerentů, upozornil tento měsíc list The Wall Street Journal.

Video: Facebook nám doporučuje, ale sami rozhodneme, co ověříme, říká Gongala z Demagogu

Jednou až dvakrát za měsíc vydáme ověřený článek, nepravdivý obsah z českého Facebooku tím nezmizí, ale zvýšíme informovanost, říká Petr Gongala | Video: DVTV, Daniela Drtinová
 

Právě se děje

Další zprávy