Dosud přitom DPP informace nemohl zveřejňovat, protože je vlastní dodavatelská firma, se kterou se nyní podařilo dosáhnout dohody.
"Po dlouhých vyjednáváních teď máme náhradní řešení, díky kterému máme k dispozici veřejná data o času odjezdu autobusů ze zastávek. Do konce roku pak chceme zpřístupnit i další data včetně těch o aktuální poloze tramvají," potvrdil pražský primátor Zdeněk Hřib.
Zatím tedy půjde jen o informaci o poloze vozu při opuštění zastávky, nikoliv o kontinuální lokalizaci. V následujících týdnech by se informace měly objevit v mapových podkladech na webu dopravního podniku a Pražské integrované dopravy, vyhledávači spojení IDOS, v aplikaci Lítačka a jinde.
"Data, která o odjezdech našich spojů poskytujeme společnosti ROPID, jsou otevřená a přístupná, mohou je pro další dopravní aplikace nekomerčně využívat i jiné subjekty," uvedl ředitel DPP Petr Witowski.
Před Vánoci DPP na pěti stanicích nainstaloval elektronické informační tabule, které zobrazují informaci o reálném příjezdu nejbližších dvou souprav metra. Cestující je najdou na stanicích Florenc B, Chodov, Kobylisy, Staroměstská a Zličín. Zkušební provoz potrvá do konce června, poté podnik jeho fungování vyhodnotí a případně monitory začne osazovat do dalších stanic.
Jiní dopravci, kteří jsou zapojeni do systému Pražské integrované dopravy, již informace o polohách vozů MHD zveřejňují.
V případě DPP byl problém ve smlouvách s dodavatelskou firmou Xanthus, která řídící systémy včetně všech dat vlastní a za poskytnutí informací dříve požadovala vysoké částky. Podnik nedávno vypsal dvě veřejné zakázky na nový software pro řízení autobusů a tramvají, který by měl problém závislosti na dodavateli, nazývaný vendor lock-in, definitivně odstranit. Výsledek tendru by měl být znám v horizontu několika měsíců.